Awek Melayu Bertudung Seksi

Nak tengok awek melayu seksi bertudung? Baca dekat bawah ni sampai habis

Semua orang tahu yang bahawa awek melayu memang terkenal dengan kesopanan dan kecantikan yang sangat2 tip top! Tapi masalahnya awek melayu ni kebanyakan tak nak orang lelaki melayu, ramai pergi ikut laki indon. Macam kes hari itu, lari dari rumah dan pergi kawin di indon dengan orang kat sana. Macamla lelaki melayu di tak handsome 😛

Jom skodeng awek seksi bertudung kat bawah 😀

Comel tak saya? Nak saya jadi gf awak? Bagi rm1000 kat khairilz 😛
Comel tak saya? Saya memang suka gigit jari saya sebab nampak comel

Nak seksi lagi? Ade je..Sila read more

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Jangan Stim Tau, Kalau Anda bawah 18 tahun, sila tutup

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Ok, ni hah..gambar awek melayu bogel bertudung!

Hai Abang,,,,

haha,Kan dah kena..

Tak baik tengok gambar awek bertudung yang seksi, nanti korang dapat dosa, perempuan yang ambil gambar tu pun dapat dosa. Selagi orang tengok gambar dia, selagi tu dia dapat dosa!

“Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandanganya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat.” ” (An-Nur: 30)

“Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung kedadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinyua agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.” (an-Nur: 31)

Syaikh Ibnu Baz telah ditanya:

Pertanyaan: Bagaimana hukumnya lelaki memandang wajah dan tubuh kaum wanita peragawati atau penyanyi yang tampil di layar televisyen, panggung wayar, video atau gambar yang dicetak di atas kertas?

Jawapan: Haram memandangnya kerana boleh menyebabkan timbulnya fitnah. Ayat yang mulia dalam surat An-Nur telah menyatakan, “Katakanlah kepada laki-laki yang beriman. ‘Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang de-mikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat’.” (An-Nur: 30).
Ayat ini mencakupi semua wanita baik dalam bentuk gambar mahupun lainnya, baik itu di atas kertas, di layar televisyen ataupun lainnya.
Rujukan: Majalah Ad-Da’wah, edisi 922, Syaikh Ibnu Baz. Disalin dari buku Fatwa-Fatwa Terkini Jilid 2, penerbit Darul Haq.

Post ini telah dibaca sebanyak 42207

4 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*